Nieuwe remote service: Image the universe (Paddy Gilliland)

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

KeesScherer
    Participant

Gevestigd in E-Eye Spanje, er kunnen maximaal 25 mensen meedoen geloof ik, maar er is een aanbieder bij. Het werkt in principe zo dat de mensen die ingeschreven hebben op een telescoop samen stemmen over de te fotograferen objecten. Wanneer de data binnen is kunnen alle inschrijvers de dataset downloaden.

• This topic was modified 2 months ago by  KeesScherer.

Haverkamp
    Participant

Heel interessant hoor ;-).

Heeft enorme voordelen, zoals veel en goede data  als het goed is 😉

Maar ook wel wat nadelen..

Je wordt dan wel een data processor, je bent natuurlijk geen fotograaf meer op deze manier. Dat is denk ik ook het idee hiervan, de moeilijkheid van data vergaren wordt hiermee eruit gehaald door ervaren experts die dit goed onder controle hebben met hun software en scripts.

Bij veel deelnemers heb je denk ik zeer weinig controle over het te fotograferen object, integratie tijd, spreiding over filters etc.. ,maar je krijgt wel heel veel objecten binnen op goede kwaliteit natuurlijk. Je kan binnen een paar jaar een enorm archief opbouwen met data, waar je voorlopig zoet mee bent…

Ik vind het persoonlijk gezegd wel aan de prijs als je meeneemt dat je geen aandeel hebt in de apparatuur, dus die 1000-2500 euro per jaar ben je sowieso kwijt. Als je zelf apparatuur koopt blijft dat veel geld waard met name de montering en de optiek, dat wordt niet meegenomen op het kosten plaatje op de site, dus dat geeft wel een scheef beeld denk ik… Als je deze apparatuur koopt doe je daar normaal gesproken vele jaren mee (5-10 jaar).

Maar al met al is het wel fair denk ik, de meerwaarde van dit zit echt in veel en goede data, die ja vanuit Nederland nooit kan binnenharken vermoed ik…

Ik lees wel dat je als lid loyalty bonusen kan krijgen, maar wat dat inhoudt?

Is deze site pas net in de lucht dat je weet @KeesScherer?

Ik vind GUS wel interessant om mee te doen… voor mij als APP ontwikkelaar eigenlijk prachtig om veel mooie data om allerlei zaken te testen binnen te kijgen. Ik gebruik mijn eigen apparatuur echt nauwelijks door de prioriteit van APP’s ontwikkeling.

KeesScherer
    Participant

Is deze site pas net in de lucht dat je weet @KeesScherer?

Het is nog niet eens echt gestart, maar las de aankondiging vandaag van Paddy Gilliland op Facebook waarbij hij deze link shared.

• 1 person likes this.

Haverkamp
    Participant

Hmm, ik zie bij de setups alleen Astronomic filtersets, geen Astrodon… dat is zeker opvallend te noemen denk ik.

Per project inderdaad een beperkt aantal gebruikers, dat is denk ik goed. Sommige 25, anderen maar 15.

• This reply was modified 2 months ago by  Theunissen.

Groenewold
    Moderator

Mja, ik vind al die remote sites heel gaaf, maar heb hetzelfde als @bula. Mijn plezier zit in het optuigen en tweaken van de opstelling en dan zo goed mogelijk schieten, met de limitaties die ik hier zelf heb. Wel zou ik zulke data, paar subs bijv., kunnen gebruiken om eigen data wat te pimpen/verscherpen. Ik heb het geprobeerd met iTelescope, maar ik vond het zo saai als wat. 🙂

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)

You need to log in or to reply to this topic.