ON Semiconductors stopt met produktie van CCD chips.

Activity Forums Astrotechniek Camera’s en Accessoires ON Semiconductors stopt met produktie van CCD chips.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #22545
    KeesScherer
    Participant

    ON Semiconductors heeft aangekondigd te stoppen met de productie van ALLE CCD chips en omdat ze zo’n beetje het monopoly hebben met o.a. de KAF 8400 en 16200 chips is dat waarschijnlijk het einde van de CCD astrocamera’s. Ik heb eind oktober een bestelling gedaan voor een 2e QHY16200 camera, maar er zijn nu al leverproblemen.

    QSI zegt n.a.v. de aankondiging: “Whilst we maintain that CCD sensors continue to provide the best results for the astrophotography community……” gevolgd door de aankondiging van het noodgedwongen stoppen van de produktie van KAF 8400 en KAF 16200 camera’s.

    #22546
    Bakx
    Participant

    Dan ga ik maar eens heel zuinig zijn op min Atik16200.

    #22605
    KeesScherer
    Participant

    En de tweede QHY16200 camera is binnen. Zowaar met een 7-positie 50mm filterwiel i.p.v. een 5-positie 50mm filterwiel, dus een stuk groter. Nu eerst testen, calibreren en Bias/darks maken de komende weken. En dan waarschijnlijk in gebruik nemen en de “oude” camera op reserve leggen. De CCD crisis kan mij niet meer raken zei de Astro-prepper ;-)

    #24215
    KeesScherer
    Participant

    Vandaag de QHY16200-A-CFW7 camera aan de Esprit 100 gehangen. Wat een monster van een ding is dat met 2.3 Kg gewicht.

    #24216
    Theunissen
    Participant

    Monster is juist uitgedrukt.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top