Orion nevel met 100 15 seconden subs

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Dekker
    Participant

Gister was het glashelder in Delfzijl maar koud.

De bedoeling was om het centrum van de Orion nevel vast te leggen. Behalve dat het erg koud was ook nog eens erg onrustig.

Ik heb de opname gemaakt met een 7nm H-alpha filter. Opnames 1 met 15seconden subs en 1 met 6 seconden subs.

De gain helemaal terug geschroefd naar 90 met de ASI 174MM cool.

Ik zou daar graag een HDR opname willen maken in de proef software PI. Hoe moet ik dat aanpakken?

• 1 person likes this.

KeesScherer
    Participant

In grote lijnen: de 2 stacks maken, zorgen dat de 2 stacks t.o.v. elkaar geregistreed worden met staralignment en dan de HDRComposition doen.  Opmerkingen: Dit onderwerp past beter in het subforum “Methoden en technieken”, Hoe zien de stacks eruit zonder stretch?

Dekker
    Participant

Hallo,

Drie afbeeldingen 1 sec/6 seconden en 15 seconden gestapeld in DSS. Deze zijn wel gestretcht.

Ik begrijp dat ze exact hetzelfde moeten zijn met verschillende belichtingen.

Kan dat in DSS of moet deze Fits opnieuw stacken in APP?

KeesScherer
    Participant

Maakt niet uit waarmee je de stacks hebt gemaakt, maar om te kunnen registreren moet je ongestretchte stacks gebruiken.

Dekker
    Participant

Het is gelukt met Photomatrix6 pro.

100 subs van 1 seconde 150 subs van 6 seconden en 150 subs van 15 seconden met de ASI174mm cool.De gain was terug geschroefd naar 90.

Verdere bewerking in Photoshop Elements en de plugin van Carboni.

Geen Darks Flats en Bias.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)

You need to log in or to reply to this topic.