Perseïden 12 augustus 2020

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

InFINNity Deck
    Participant

Dit jaar had ik wat meer geluk dan afgelopen jaar met het vastleggen van de Perseïden. Tot circa 2 uur ‘s nachts was het helder. Om even voor twaalf uur heb ik de camera (ZWO ASI 290MC met een te goedkope ZWO CCTV zoom-lens) aangezet. In totaal drie sessies aaneengesloten opgenomen. De eerste met een belichtingstijd van 1 seconde, de andere twee met een lagere gain en een belichtingstijd van 10 seconden. In totaal 1336 frames geschoten en die, helaas, met de hand moeten doorzoeken, omdat AutoStakkert! de frames niet wou exporteren (met andere AVI’s is dit geen probleem…).

In totaal toch nog 8 meteoren weten vast te leggen en die met Startrails version 2.3 gestacked. Eerst nog de Startrails plug-in voor GIMP geprobeerd, maar die kreeg ik niet werkend, wellicht omdat ik niet de juiste GIMP versie wist te vinden (heb er twee geprobeerd)?

Afijn, het resultaat is niet superscherp en heeft flink last van coma, maar ze kunnen er maar op staan! 🙂

Nicolàs

• This topic was modified 1 month, 1 week ago by  InFINNity Deck. Reason: Linkje naar afgelopen jaar toegevoegd
    • 5 people like this.

Musquetier
    Participant

ik had er ook een stuk of 7 à 8 op de AllSky cam die nacht…

• This reply was modified 1 month, 1 week ago by  Musquetier.
    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    • 1 person likes this.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)

You need to log in or to reply to this topic.