Perseïden vanaf de Afsluitdijk

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

van der Hoeven
    Participant

De voorspelling voor de nacht van de Perseïdenregen waren goed dit jaar en dus wilde ik graag een donkere plek opzoeken om deze wat beter te zien. Vorig jaar was ik met mijn zoontje naar de Eifel gereden, maar die zag daar dit jaar niet overheen en dus wilde ik eens wat anders proberen. Ik zag op het astroforum dat er een aantal mensen naar de Breezanddijk gingen en wilde me daar graag bij aansluiten.

Zo gezegd zo gedaan, en rond 19.00 vertrok ik hier vanuit Hendrik-Ido-Ambacht naar het hoge noorden. Ik was al vroeg, en dus als eerste ter plaatse en ben maar rustig begonnen met mijn spullen uit te pakken in de luwte van de dijk. Al snel daarna kwamen verschillende medewaarnemers aan.

Zo werd het al snel een gezellige boel en was het behoorlijk druk (ik schat zo’n 15-20 man/vrouw?).

Gedurende nacht hebben we toch een aantal mooie exemplaren voorbij zien komen en heb ik aardig wat oeh’s en aah’s gehoord (helaas soms ook achter mij, grrr…).
    In de tussentijd ben ik aan het spelen geweest mijn Nikon D800 en mijn nieuwe Samyang 12mm fisheye lens om wat grote overzichten te maken. Nadeel is dat je dan 450 opnamen van ruim 50mb per stuk hebt en dat de computer dat niet altijd even leuk vindt om te verwerken.

Ik ben o.a. bezig geweest met wat overzicht plaatjes en wat poolrotatie opnamen. Ik moet zeggen dat ik dat ook wel erg leuk vind om te doen zeg. Met een leuke achtergrond kan dat wel heel spectaculaire plaatjes geven denk ik.

Hier zijn wat plaatjes die ik maakte.

• 4 people like this.

van der Hoeven
    Participant

En nog een paar plaatjes…

• 1 person likes this.

van der Hoeven
    Participant

En nog een video impressie:

• 3 people like this.

Theunissen
    Keymaster

Prachtige opnames Andre. De timelapse geeft een mooie dynamische impressie. Zijn de koplampen rechts in beeld van een parkeerplaats of van het wegdek van de Afsluitdijk zelf? Ik kom uiteraard niet snel op de Afsluitdijk 🙂 .

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)

You need to log in or to reply to this topic.