Pink Elephant

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Bakx
    Participant

In navolging op het topic van FrankT wil ik hier 3 bewerkingen laten zien van een oude olifantopname die ik nog had.

Ik heb even in mijn materiaal gekeken en had er nog een narrow band elephant in zitten.

Dit zijn 3 bewerkingen.De eerste in het bekende Hubble SHO palet en de andere twee in HSO.

Dan wordt het kwestie van smaak wat je mooi vindt. Ik heb bij de tweede HSO het rood wat teruggedrukt.

• 4 people like this.

Theunissen
    Keymaster

Alle 3 indrukwekkend mooi!

Guest
    Participant

Waar is deze fraaie opname gemaakt? Geweldig. Toch niet in het Westland tussen de kassen.

Bakx
    Participant

Gewoon van uit de paardenwei in Drenthe.

• This reply was modified 2 months, 1 week ago by  Bakx.
    • 1 person likes this.

Frank_Teunissen
    Participant

That’s the way i like it! Prachtige nabewerking . Ik heb nog wel wat te doen lijkt me.

Bakx
    Participant

En dan kom ik vandaag hiermee aanzetten.

Afgelopen nacht nog net 4 uurtjes aan data kunnen schieten op Sh2-101 Tulip Nebula.

Bijna volle maan hier (bij jullie ook?) dus in narrow band. Esprit 100 met Atik16200.

Ha, OIII en SII ieders 8 subs van 600s. Toen dreef de bewolking binnen. Dus de rest kon ik weggooien.

Het zou de hele nacht helder zijn volgens de weergoden van RTL, KNMI en Buienradar. Kreeg Clear Outside toch nog gelijk……..

Het is dan ook om deze reden dat ik met het imagen voortdurend van filter wissel. Zo krijg ik in ieder geval van alles iets binnen.

Een bewerking in SHO (Hubble ) en eentje in HSO, voor Frank. Want die vindt dat rood zo mooi 🙂

Het Ha kanaal was geen probleem (je zit immers midden in Cygnus), maar de SII en vooral OIII zijn erg zwak gebleven.

Arie

• 4 people like this.

Bakx
    Participant

Even helemaal opnieuw gedaan.Beter zo . . . .

• 3 people like this.

Frank_Teunissen
    Participant

Dank voor de rooie Arie :-).

Die laatste is helemaal prachtig. Wel een halo-tje om die ster die daar hangt. Waisda?

Frank_Teunissen
    Participant

Ik wil ook fotograferen vanuit een paardenwei !

InFINNity Deck
    Participant

De grond waar sinds 2012 ons huis en observatorium op staan, heette voor die tijd het Geitenweidje en behoorde aan een boerderij toe. Geitjes zijn wat kleiner dan paarden, maar de foto’s bevallen me prima… 😉

Nicolàs

• 1 person likes this.

Bakx
    Participant

Frank, dat is Eta Cygni. Een dikkert in het midden van Cygnus. Het is zelfs een dubbelster. In dit halootje krijg je vaak een magenta verkleuring.

Ik zou hem natuurlijk weg kunnen poetsen. . . . . .

Als je in de paardenwei gaat staan, wel eerst de paarden op stal zetten hoor! Of een schrikdraadje er omheen. 🙂

En op tijd gras maaien !

• 2 people like this.

Bakx
    Participant

Dan sluit ik hiermee het rijtje af. Gisteravond, na onze maandelijkse clubavond in Assen, bij volle maan nog een sequence gedaan. Dit is het resultaat van 10 uur aan exposures. 60x600s door een 100mm kijkertje. 🙂

Arie

• 4 people like this.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)

You need to log in or to reply to this topic.