Pixinsight: CanonBandingReduction script

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Theunissen
    Keymaster

Bij het gebruiken van wat oude data van vorig jaar (voor het BatchPreProcessing artikel voor de PI gids), genomen tijdens goede maar warme zomernachten viel het mij op dat er toch sprake is van banding in de images van mijn Canon 7DM2.

Ik heb eens geëxperimenteerd met het CanonBandingReduction script onder Script/Utilities in PI. Het beste resultaat (op het oog) bereikte ik na een DBE (of ABE) bewerking. Ik wil mij morgen nog eens wat meer inlezen in de werking van het script (en in welke fase of voor welke bewerkingsstap in te zetten). In onderstaande origineel en rechts na uitvoering van het script is toch een aardig verschil te zien (amount 1.20).

Heeft iemand dit script al eens gebruikt?

Groenewold
    Moderator

Ooit weleens gebruikt, maar lijkt niet echt nodig voor de Canon 6D. Je gebruikt het na DBE.

KeesScherer
    Participant

Ik heb het gebruikt voor opnamen met Canon 5Dmk2 en dat ging goed. Je moet de orientatie van de te “behandelen” opname  wel eerst precies goed hebben voor het beste resultaat. Naast een relatie met de sensor is banding dacht ik ook afhankelijk van pooluitlijning (het steeds opschuiven in 1 richting dat in de stack zichtbaar wordt)

Theunissen
    Keymaster

Naast een relatie met de sensor is banding dacht ik ook afhankelijk van pooluitlijning (het steeds opschuiven in 1 richting dat in de stack zichtbaar wordt)

Inderdaad, bij pooluitlijning had ik niet stilgestaan.

Theunissen
    Keymaster

@ed-defesche Heb je dit script al uitgeprobeerd Ed?

Defesche
    Participant

Hoi,

heb ik al eens gebruikt maar die werkt dacht ik toch alleen maar op horizontale banding? Bij diag. banding had dit geen effect.

Groet,

Ed

Theunissen
    Keymaster

Je zou eens kunnen proberen het image 90 graden te draaien na de eerste horizontale bandingreductie en vervolgens een 2de run van het script uit te voeren.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)

You need to log in or to reply to this topic.