PixInsight – opslaan voor verdere PS bewerking

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Frank_Teunissen
    Participant

PixInsight gedoe. Heb wat problemen met het final image wat ik met PixInsight heb gemaakt. Als ik de image opsla als .tif, 16bits-integer en wil het daarna weer openen in PS6 dan blijkt er niet veel meer over te zijn van mijn plaatje. Kennelijk worden de HTF instellingen niet meegenomen in het file.

Wat doe ik fout en hoe kan ik dit fixen?

Theunissen
    Keymaster

Kennelijk worden de HTF instellingen niet meegenomen in het file.

Het image is wel gestretched (vraag ik voor de zekerheid?).

Frank_Teunissen
    Participant

de tab van het image in PI nog groen omlijnt is, dan is het volgens mij nog lineair toch? Ik snap niet waarom dit niet verdwijnt als ik een HTF bewerking uitvoer..

dank en groet

Theunissen
    Keymaster

Groen omlijnt betekend dat je de ScreenTransferFunction hebt gebruikt, en het image inderdaad lineair is. Als je het image vervolgens exporteert voor verdere bewerking in PS, ben je de autostretch informatie kwijt.

Als je zoals je aangeeft, echter eerst een HistogramTransformation uitvoert en de ScreenTransferFunction reset (met het kruisje rechtonder) en het image (ten overvloede) hiermee non-lineair en kun je:

1. testen of je werkelijk een  HistogramTransformation hebt uitgevoerd door de tiff export
    2. en verdwijnt het groene kader om het image tab.

Ik denk dat je in werkelijkheid geen HTF hebt uitgevoerd (op het verkeerde image bijvoorbeeld?).

Frank_Teunissen
    Participant

dank je wel. Ik ga het nog maar eens proberen. Wist niet dat jij zo’n AVX mount had. Bevalt ie?

Theunissen
    Keymaster

Maar zeker, we hebben het er nog over gehad:

Frank_Teunissen
    Participant

verhip! je hebt gelijk.

• 1 person likes this.

Frank_Teunissen
    Participant

De groene streep onder de tab verdwijnt bij mij niet na een HTF. Ik ga helemaal opnieuw beginnen. Er gaat iets fout.

Theunissen
    Keymaster

Teamviewer?

Theunissen
    Keymaster

De groene streep onder de tab verdwijnt bij mij niet na een HTF. Ik ga helemaal opnieuw beginnen. Er gaat iets fout.

Heb je nog kunnen achterhalen wat er fout ging?

Frank_Teunissen
    Participant

Hallo Marc, niet exact maar het beeld wordt nu niet-lineair en 16bit integer opgeslagen en dat lijkt goed te gaan.

Groeten Frank

• 1 person likes this.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)

You need to log in or to reply to this topic.