PixInsight

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 62 total)
  • Author

KeesScherer
    Participant

Interessant. Maar weet je nu waar het precies mis is gegaan?

Dat leg ik toch uit? Het gaat mis wanneer je na kleur calibratie de unlinked stretch blijft toepassen, dan worden ten onrechte “kleurcorrecties” toegepast ten koste van blauw.

Musquetier
    Participant

Ok, helder, dit is idd een bekend gegeven. Ik dacht dat ik wellicht iets in je verhaal over het hoofd zag. Ik gebruik de unlinked stretch idd eigenlijk maar 1 keer, wanneer de ik de individuele kleurenmasters gecombineerd heb tot een kleurenplaatje. Daarna, doe ik de stappen die je in de lineaire mode wilt doen en haal ik vervolgens alles door HistogramTransformation en stretch ik uitsluitend met HT, Curves en soms met ColorSaturation (en later eventueel nog met de diverse opties in PhotoShop).

Groenewold
    Moderator

Indeed, zo doe ik het ook. Maar dan nog krijg ik niet het rechterplaatje voor elkaar. Het lijkt heel sterk op de linker versie. Ik ben nu wederom aan het verwerken en ga echt iedere stap na nu, ben benieuwd.

Theunissen
    Keymaster

Toegevoegd aan de PixInsight Gids, eenvoudig gebruik van de SubframeSelector. Tevens zijn alle losse posts weggehaald uit de Article sectie en als pagina’s aan de gids toegevoegd, dit maakt navigatie met de broodkruimels eveneens eenvoudiger.

6. SubframeSelector

• 2 people like this.

KeesScherer
    Participant

Het subframeselector script heeft uitgebreide documentatie die op te roepen is met de knop linksonder naast de “version” tekst. Het script is behalve enorm uitgebreid ook enorm traag, dat is wel een nadeel.

Theunissen
    Keymaster

Het subframeselector script heeft uitgebreide documentatie die op te roepen is met de knop linksonder naast de “version” tekst. Het script is behalve enorm uitgebreid ook enorm traag, dat is wel een nadeel.

Klopt inderdaad, ik zal dit nog opnemen in het artikel. Overigens … enorm traag heb je helemaal gelijk in 🙂 .

KeesScherer
    Participant

Ik ontdekte toevallig de “add Layer” knop bij het “annotate” script. Nu heb ik ook de optie om Sharpless, Barnard en VdB nevels te merken. En er zijn nog veel meer layers om uit te kiezen!

• 1 person likes this.

Theunissen
    Keymaster

He super! Hier was ik ook naar op zoek!

KeesScherer
    Participant

Met de optie om extra layers toe te voegen bij het annoteren is veel mogelijk, maar voor je het weet eindig je met een witte plaat omdat er tienduizenden objecten worden gemerkt. Bij de SDSS database heb je bijvoorbeeld 469 miljoen objecten beschikbaar en zonder het filteren op magnitude is dat niet bruikbaar. In het bijgaande voorbeeld was ik op zoek naar de aanduiding van het sterrenstelsel waar ik een groen ? bijgezet heb. Bij het filteren tussen magnitude 14-18 wordt dan een bruikbaar resultaat bereikt.

• 1 person likes this.

Groenewold
    Moderator

Super! Wat ik alleen vaak jammer vind is dat er buiten de annotatie soms erg weinig in de database staat. Kan je met SDSS bijv. ook de afstand berekenen of is dat alleen via Hyperleda?

KeesScherer
    Participant

Super! Wat ik alleen vaak jammer vind is dat er buiten de annotatie soms erg weinig in de database staat. Kan je met SDSS bijv. ook de afstand berekenen of is dat alleen via Hyperleda?

Dat kan met allebei, Hyperleda gaat simpeler dan SDSS. Er schijnt ooit een heel goed artikel hierover te zijn gemaakt 😉

• 1 person likes this.

Frank_Teunissen
    Participant

Hulp gevraagd: Hoe kan ik in PixInsight met een 60Da opgenomen  Ha en OIII subs toevoegen aan RGB data? Ik heb de RGB-subs al geregistreerd en verder uitgewerkt. Maar nu de Ha en OIII. Zelfde manier behandelen als RGB? En dan mixen?

Thanks!

KeesScherer
    Participant

Hulp gevraagd: Hoe kan ik in PixInsight met een 60Da opgenomen Ha en OIII subs toevoegen aan RGB data? Ik heb de RGB-subs al geregistreerd en verder uitgewerkt. Maar nu de Ha en OIII. Zelfde manier behandelen als RGB? En dan mixen?

Thanks!

Met het NBRGB combination script.

Frank_Teunissen
    Participant

Dank je wel Kees! Ik ga er mee aan de slag.

Mvg

Theunissen
    Keymaster

@keesscherer heeft een uitstekende tutorial gemaakt van het nabewerken van in dit geval een DSS stack (PI van DBE tot CurvesTransformation). Het geluid is nu optimaal 🙂 .

• 2 people like this.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 62 total)

You need to log in or to reply to this topic.