PixInsight

Activity Forums Astrosoftware PixInsight PixInsight

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 67 total)
  • Author
    Posts
  • #11877
    Groenewold
    Participant

    @ariesl dit is er ook zeker 1 voor jou! :)

    #11878
    Schreurs
    Participant

    Inderdaad zeer interessante video van Kees zeker nu ik ook bezig ben met M45.

    Mvg Paul

    #11879
    KeesScherer
    Participant

    “Het geluid is nog niet optimaal, maar zeker de moeite waard.”  Ik schaam mij een beetje voor de geluidskwaliteit, maar het afgelegen wonen heeft nadelen. De dichtsbijzijnde goede electronica winkel met mircofoons zit op ruim een uur rijden. Dus ik ga wat online bestellen….

    #11880
    Schreurs
    Participant

    Je hoeft je zeker niet te schamen Kees je bent nog heel duidelijk te verstaan dus maak maar veel van die tutorials.

    Mvg Paul

    #11885
    Frank_Teunissen
    Participant

    Superbedankt Kees! Dit komt mij goed van pas voor de verfijning van mijn werkwijze in PI. Ben nogal visueel ingesteld dus vind ik dit heerlijk om naar te kijken. Hopelijk komen er meer van deze lessen. MvG FrankT :-)

    #11890
    KeesScherer
    Participant

    Aansluitend op de eerste video is dit de behandeling van de HDRMultiscaleTransform funktie waamee Kleine helderheidsverschillen /details in de heldere delen beter zichtbaar gemaakt worden. Dit zowel zonder als met sterbescherming d.m.v. een masker.

    #11894
    Theunissen
    Participant

    Toegevoegd aan:

    10. HDRMultiscaleTransform

    Wat een verademing om ook andere filmpjes te zien vandaag zonder een hoofdrol voor Patricia Paay :-) … of zoals sommige mensen zeggen, je hebt “zwarte ster” kernen :-) .

    #11896
    Groenewold
    Participant

    Oh jee, Kees gaat los! ;)

    #11898
    Frank_Teunissen
    Participant

    Yes! Let the beast out!

    #11911
    Frank_Teunissen
    Participant

    Hallo Kees, opnieuw enorm bedankt voor de HDR tutorial.  Ben er super blij mee! vriendelijke groeten Frank

    #11912
    KeesScherer
    Participant

    Hallo Kees, opnieuw enorm bedankt voor de HDR tutorial. Ben er super blij mee! vriendelijke groeten Frank

    Goed om te horen Frank! Ik ben nu bezig met voorbereiden van de volgende over TGVDenoise, kan nog een paar dagen duren.

    #11930
    KeesScherer
    Participant

    Toepassen van ruisreductie met TGVDenoise. In de video wordt dit toegepast NA Histogramtransformation terwijl in de PI gids deze bewerking juist ervoor wordt gedaan. In het Boek “Inside Pixinsight” wordt op p167 de optie voor toepassing Na HistogramTransformation besproken en hiermee bereik ik betere resultaten.

    #11934
    Theunissen
    Participant

    Nogmaals dank Kees.

    In het Boek “Inside Pixinsight” wordt op p167 de optie voor toepassing Na HistogramTransformation besproken en hiermee bereik ik betere resultaten.

    Ik kan me nog herinneren dat tijdens het schrijven van de PI Gids dit een van de vragen was. Zowel op CN als het PixInsight forum bleek dat de TVGDenoise in beide fasen toegepast kan worden, en sterker nog, mensen meerdere iteraties toepaste i.c.m. het ACDNR tool (in herinnering). De parametrisering schijnt wel behoorlijk te verschillen tussen de niet- en lineaire fase.

    #11935
    Theunissen
    Participant

    Toepassen van ruisreductie met TGVDenoise

    En toegevoegd aan:

    9. TGVDenoise

    #11941
    Schreurs
    Participant

    Weeral zeer leerrijke video.Bedankt Kees.

    Mvg Paul

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 67 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top