Primalucelab Eagle Core (DSLR Computertje)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

KeesScherer
    Participant

De Serie Eagle systemen heeft inmiddels 4 modellen, de Eagle Core is met 490 euro een prachtig systeem voor DSLR gebruikers die geen laptop/PC willen gebruiken. Zuinig met veel aansluitmogelijkheden en eenvoudig te bedienen met smartphone of tablet. (Er is een Primalucelab demonstratievideo die helaas Engels is ingesproken door een Italiaan (So-we you know-we that-te it-e is-e very hard-e to follow-e)

• This topic was modified 1 year, 2 months ago by  KeesScherer.
    • 2 people like this.

Groenewold
    Moderator

Hahaha, that izzzze very nice! Precies zoiets ga ik dus zelf bouwen, is niet denderend ingewikkeld en tikkie goedkoper.

Bus
    Participant

Zou het niet gewoon mooi zijn (mogelijk zijn) om een telescoop te bouwen met geïntegreerde accu, WiFi en een touchscreen waarbij alle aanstuurkabels zijn vervangen door draadloze systemen, GoTo opdrachten gewoon op het Touchscreen kunnen worden aangegeven (evt vanuit de luie stoel met de tablet via WiFi), en Pooluitlijning via drift-align methode automatisch wordt uitgevoerd.

Ik denk dat dat allang mogelijk moet zijn met onze huidige technologische kennis 😉

Groenewold
    Moderator

Uiteraard is dat allang mogelijk, maar de hobby zit vol met super-oude connectoren, goedkope electronica, etc. etc. Ik denk dat de markt veel te niche is voor een telescoop/montering combo zoals jij zoekt, of het is 10k+. Het komt dus neer op wat je als hobbyist kan doen, als ik straks goede electronica-kennis in de praktijk kan brengen, dan kan ik zoiets maken. Echter, als ik dat dan zou willen verkopen, dan kom je al snel aan hogere prijzen wegens productie etc.

KeesScherer
    Participant

Vrijwel alles op jouw wensenlijst wordt gedaan met deze Eagle Core Rutger. Je hebt nu alleen nog een losse 12V accu nodig en een smartphone. Alle kabels vervangen door draadloze verbindingen gaat wel erg ver, de Eagle Core maakt al onderdeel uit van het telescoopsysteem en korte (usb)+voeding kabeltjes naar de guide, montering en DSLR zijn een enorme stap voorwaarts.

• This reply was modified 1 year, 2 months ago by  KeesScherer.

Van Kleef
    Participant

Dat is inderdaad een mooi product!

Met de Stargo control box heeft Avalon een stap in de richting van een geintegreerd systeem gezet. Hiermee kun je diverse componenten  zoals o.a. een focuser en een DSLR aansturen. Goto m.b.v. Skysafari op een tablet of smartphone (via WIFI of Bluetooth).

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)

You need to log in or to reply to this topic.