Sadr en omgeving, 5 september 2016

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Theunissen
    Keymaster

En ik sluit af met het gebied waar ik gisteravond mee begonnen ben. Ik ga komende dagen eens experimenteren met veel meer subs (in Melkweg gebieden) en uitzoeken hoe ik het groen beter onder controle krijg. Zowel SCNR als ColorCalibration maken niet heel veel uit voor de groenreductie.

Overigens drukte ik voor een achtergrond (preview) wilde selecteren per ongeluk op uitvoeren (BackgroundExtraction tool) waardoor zonder selectie het hele image als referentie werd genomen, ik vond het resultaat beter dan met een preview. Zoals eerder geschreven, 30x40s op ISO800.

• 1 person likes this.

Theunissen
    Keymaster

Herbewerking. Een “betere” ColorCalibration en DBE ipv ABE (handmatige achtergrond extractie ipv automatisch), meer data is zoals Kees terecht opmerkt benodigd.

• 2 people like this.

Theunissen
    Keymaster

Even een setje oudere data geprobeerd, voor mijn eerste volledige APP bewerking. Uiteraard is mijn data niet representatief voor wat APP aan mogelijkheden biedt noch is deze bewerking optimaal uitgevoerd (lerende in een pre-beta), maar snel in de buurt komen van mijn PI bewerkingen geeft een alleraardigst gevoel.

• 3 people like this.

Groenewold
    Participant

“Snel in de buurt komen van PI”, dat alleen al is een interessante feature natuurlijk. 🙂 Ik ben heel benieuwd hoeveel tijd het kost om mijn M31 te reproduceren, want dat eindresultaat (waar ik nog steeds heel tevreden over ben als perfectionist), was me een lijdensweg.

• 1 person likes this.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)

You need to log in or to reply to this topic.