Sadr en omgeving, 5 september 2016

Activity Forums Astrofotografie Deepsky Sadr en omgeving, 5 september 2016

Tagged: , ,

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #8603
    Theunissen
    Participant

    En ik sluit af met het gebied waar ik gisteravond mee begonnen ben. Ik ga komende dagen eens experimenteren met veel meer subs (in Melkweg gebieden) en uitzoeken hoe ik het groen beter onder controle krijg. Zowel SCNR als ColorCalibration maken niet heel veel uit voor de groenreductie.

    Overigens drukte ik voor een achtergrond (preview) wilde selecteren per ongeluk op uitvoeren (BackgroundExtraction tool) waardoor zonder selectie het hele image als referentie werd genomen, ik vond het resultaat beter dan met een preview. Zoals eerder geschreven, 30x40s op ISO800.

    #8788
    Theunissen
    Participant

    Herbewerking. Een “betere” ColorCalibration en DBE ipv ABE (handmatige achtergrond extractie ipv automatisch), meer data is zoals Kees terecht opmerkt benodigd.

    #12550
    Theunissen
    Participant

    Even een setje oudere data geprobeerd, voor mijn eerste volledige APP bewerking. Uiteraard is mijn data niet representatief voor wat APP aan mogelijkheden biedt noch is deze bewerking optimaal uitgevoerd (lerende in een pre-beta), maar snel in de buurt komen van mijn PI bewerkingen geeft een alleraardigst gevoel.

    #12555
    Groenewold
    Participant

    “Snel in de buurt komen van PI”, dat alleen al is een interessante feature natuurlijk. :) Ik ben heel benieuwd hoeveel tijd het kost om mijn M31 te reproduceren, want dat eindresultaat (waar ik nog steeds heel tevreden over ben als perfectionist), was me een lijdensweg.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top