Samyang 24mm f1.4 (Canon)

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Musquetier
    Participant

Mooi lensje in de UK op de kop getikt (gebruikmakend van de lagere pond koers), de Samyang 24mm F1.4.

Gisteren in de achtertuin even een testshot gemaakt met de Canon 60D (met full frame sensor) in de westelijke richting:

• 3 people like this.

Haverkamp
    Participant

Nice, ik heb even gekeken naar de sterretjes in met name de hoeken. Dat ziet er volgens mij heel okee uit ! Met welk diafragma schoot je dit? Die Samyang lenzen zijn echt leuk 😉 (heb zelf een 16mm F2.0 voor aps-c, goed op f/2.8 en heel goed op f/4)

KeesScherer
    Participant

Hij is in ieder geval een stuk beter dan mijn Canon EF 24mm f1.4 lens. Maar ook de Samyang lijkt mij niet bruikbaar op f1.4 vanwege de enorme lichtafval naar de hoeken.

Musquetier
    Participant

Hij is in ieder geval een stuk beter dan mijn Canon EF 24mm f1.4 lens. Maar ook de Samyang lijkt mij niet bruikbaar op f1.4 vanwege de enorme lichtafval naar de hoeken.

Dat is toch prima met een flat en/of DBE op te lossen?

KeesScherer
    Participant

Dat is toch prima met een flat en/of DBE op te lossen?

Met flats kan je 30% lichtafval naar de hoeken nog wel compenseren, deze lens heeft 3 stops lichtafval, dat is een factor 8.

Musquetier
    Participant

Ik ben zo enthousiast door deze lens dat ik ook maar de Samyang 135mm/F2 heb besteld!!!

Musquetier
    Participant

Nog een paar test shots van 5 sec. met de 24mm/f1.4 lens in de zuid-oostelijke richting deze avond nu met een IDAS Nebula Filter LPS-D1 – Canon Full Frame clip-in filter tegen de lichtvervuiling.

Theunissen
    Keymaster

k ben zo enthousiast door deze lens dat ik ook maar de Samyang 135mm/F2 heb besteld!!!

Heb je de 135mm al binnen en zo ja, al in het veld geprobeerd?

Musquetier
    Participant

Die is inmiddels binnen maar ik heb hem nog niet geprobeerd. Zou ik eigenlijk wel moeten doen maar het is zo, brrrrrr, koud…

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)

You need to log in or to reply to this topic.