Scams via PM van fake account

Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • Author

Theunissen
    Keymaster

Net als iemand staat te koken, slipt er weer een ellendeling doorheen 🙂 … opgelost.

Bakx
    Participant

Maar misschien was het wel een heel leuk vriendinnetje. Ik had mijn webcam al afgeplakt.

• 1 person likes this.

Schreurs
    Participant

Ook zo een email ontvangen.

Mvg Paul

Theunissen
    Keymaster

Change:

Security update: maatregel tegen spam accounts
    Security update: met directe ingang is het alleen nog mogelijk om vrienden een pm te sturen. Niet vrienden zijn niet langer in de “Send To” lijst zichtbaar terwijl de “Private Message” button wordt verborgen. Met deze maatregelen zal de incidentele private message spam praktisch onmogelijk worden.

• 2 people like this.

Theunissen
    Keymaster

Gisteravond zijn er op de tijdslijn (de wall) van diverse gebruikers berichtjes geplaatst door een nieuw Senegalees SN “lid”. Tevens zijn er meerdere vriendschapsverzoeken verzonden door deze nieuwe gebruiker.

SN maakt gebruikt van diverse (anti-spam) maatregelen waaronder een filter welke nieuwe registraties controleert tegenover bekende spammers (email en ip adressen). Per definitie hinkt een dusdanig filter altijd achter t.o.v. nieuwe spam adressen.

Het door SN gebruikte systeem maakt het mogelijk voor alle SN leden berichtjes te plaatsten op elkaars tijdslijn. De eerdere mogelijkheid om een ieder PM’s te kunnen sturen is op 14 mei jl. al onmogelijk gemaakt.

De enige mogelijkheid die nu nog resteert, om een gebeurtenis zoals gisteravond te voorkomen is handmatig activatie van nieuwe registraties. Deze functie zal ik binnenkort implementeren.

• This reply was modified 2 weeks, 2 days ago by  Theunissen.

Mason
    Participant

Heb ik recentelijk ook een via PM een vriendschaps-verzoek van een ene Nessbit. Bleek in mijn email iemand in het leger van de VS

Dave

Bakx
    Participant

Die hebben we allemaal gehad.

Vandaag was het ene Franken . . . .

Wat wordt het morgen ?

Mooi hè, dat internet.

Als wij nou onze conversaties gewoon in het Nederlands houden, vallen dit soort fratsen direct op.

• 1 person likes this.
Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)

You need to log in or to reply to this topic.