SH-2 101 – Tulpnevel

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Musquetier
    Participant

Daar is hij dan, na een week belichten (korte nachten), de Tulpnevel. 2x RGB @ 120 sec + 90x Ha @ 300 sec., 62x OIII @180 sec. en 83x SII @ 300 sec.

TS 910 APO telescoop, TSFlat2,5 flattener, Baader filters en ZWO ASI 1600mm – Cool @ -20C. camera.

• 5 people like this.

KeesScherer
    Participant

Ik zou verwachten dat de Tulp veel meer zou afsteken tegen de achtergrond Rob, dat is wat ik normaal gesproken bij Ha opnamen zie. (zie bjgaande screenprint van een enkele 15 minuten Ha sub en 60 minuten Ha) Ben benieuwd hoeveel data er in de S II stack zit?

Groenewold
    Moderator

Iets anders stretchen wellicht of contrast iets verhogen met curves zou kunnen helpen. Maar erg mooi opname verder! Lekker arm aan ruis en de kleuren in de sterren zijn ook top.

Musquetier
    Participant

Wellicht komt dat omdat het niet echt pikdonker wordt in deze tijd van het jaar? in de SII zat maar een heel klein beetje data…

KeesScherer
    Participant

Wellicht komt dat omdat het niet echt pikdonker wordt in deze tijd van het jaar? in de SII zat maar een heel klein beetje data…

Daar kan het niet aan liggen Rob, ik maak alleen Ha bij maanlicht en dan is de hemel ook niet donker. Dat is juist het voordeel van smalband. Wanneer er weinig signaal in de S2 zit dan zou je kunnen testen met 50% Ha +50% S2 in dat kanaal, dat wordt ook gedaan.

Musquetier
    Participant

Ik ga het dit weekend uitproberen (door de week is er te weinig tijd), wellicht wordt hij dan nog mooier…

Musquetier
    Participant

Hier een versie met alleen 25x R, G, B en 119 beste Ha subs.

• 2 people like this.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)

You need to log in or to reply to this topic.