Single 10min sub

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Bus
    Participant

Hallo,

Even weer een kleine update van waaruit ik weer verder kan bouwen.

Onlangs was het gedurende een aantal dagen mooi helder. Ik heb van deze gelegenheid gebruik gemaakt door niet op een specifiek onderwerp te mikken, maar meer om de montering en de setup te fine-tunen.

De gebruikte lens was een Samyang 135mm f2.0 met mijn gebruikelijke APS-c Sony A6000a op de iOptron CEM25P met een 50mm Orion miniduider met LVI smartguider 2.

Eigenlijk al meteen nadat ik een guidester had gevonden kon ik direct 10minuten belichten op ISO100.Hieronder zie je een onbewerkte  opname rechtstreeks uit de camera (alleen omgezet naar JPEG)…Ik geloof dat ik weinig meer aan deze setup hoef te finetunen…..misschien dat ik het diafragma nog iets kan dichtknijpen voor iets meer scherpte en iets minder lichtafval naar de rand toe. Dit wordt denk ik een hele fijne widefield setup voor de donkere heldere winternachten.

• 1 person likes this.

Guest
    Participant

Nou, voor de derde keer: fantastische opname. Heb dezelfde lens en ben stik jaloers! Wat was trouwens de iso waarde?

Bus
    Participant

Nou, voor de derde keer: fantastische opname. Heb dezelfde lens en ben stik jaloers! Wat was trouwens de iso waarde?

ISO 100 heb ik voor deze opname gebruikt!

Guest
    Participant

Dank voor je reactie. Da’s laag 100 iso, maar het resultaat mag er zijn.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)

You need to log in or to reply to this topic.