Star Adventurer

Activity Forums Astrotechniek Monteringen Star Adventurer

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #10731
    Snoek
    Participant

    Ik wil graag een kleine reismontering aanschaffen voor de vakantie. Vorig jaar met mijn Canon 450D en een SamYang 16mm F2 lens op een vast statief al kleine vorderingen geboekt met het schieten van de melkweg. In juli voor 3 weken een afgelegen huisje in Frankrijk gehuurd met weinig lichtvervuiling. Wil daar proberen wat leuke wide field plaatjes te schieten. Heb nu de Skywatcher star adventurer op het oog. En specifiek de mini versie met wifi (zie andere vraag in deze rubriek). Heeft iemand ervaringen met de star adventurer? Is dit een goede keus? Eenvoudig te bedienen? Zijn ander modellen/merken beter? Alle tips zijn welkom!

    #10732
    Theunissen
    Participant

    Ik geloof dat @buzzmeister eenzelfde montering heeft?

    #10734
    KeesScherer
    Participant

    Tanja en Cory leggen de Star Adventurer uit :-)

    #10736
    Groenewold
    Participant

    Cory komt net uit bed? :) Grappig, ik heb precies die tripod.

    #10751
    Bus
    Participant

    de Astrotracker is beter dan de Skywatcher Star Adventurer vanwege een kleinere periodieke fout. Echter ga je hier met widefield opnames niks van terug zien. Pas bij gebruik van grotere lenzen Is dan de Astrotracker in het voordeel. 

    Het grootse nadeel van een Astrotracker Is dat deze een soort opwindmechnisme heeft welke je na ongeveer 2 uur weer moet resetten.

    De Star Adventurer blijft maar doorgaan. Zo’n 72uur op 4 AA batterijen. Erg handig.

    Ik kan met een 300mm f4 lens ongeveer 1minuut belichten alvorens er stersporen ontstaan. Met een groothoek lens kan je makkelijk tot 15minuten belichten.

    Ik heb zelf de grote variant van de Star Adventurer dus geen ervaring met het kleine model.

    Ik ben er in ieder geval erg blij mee.

    Succes met je aankoop.

    #11090
    Snoek
    Participant

    Wellicht een domme vraag. Ik heb nog een paar van die DMK (monochrome en kleur) camera’s liggen. Bedoeling is om die ooit te gaan gebruiken voor planetenfotografie. Zou ik die ook kunnen gebruiken i.p.v. mijn Canon 450D voor wide field? Dus op een of andere manier via een adapter de DMK direct aan de Canon lens verbinden?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top