Stellarium vragen.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Meijer
    Participant

Beste lezer,

Afgelopen nacht ben ik gaan spelen met stellarium en zag de optie om zelf binoculairs, telescopen en dergelijk toe te voegen. Ik heb het volgende toegevoegd: zie foto.

Komt dit een beetje overeen met de realiteit, in de zin van vergroting? Als ik namelijk mijn verrekijker toevoeg, krijg ik het idee dat het wel eens redelijk kan kloppen. Als dit zo is, dan is het om naast het uitrekenen en uitzoeken van telescopen/toebehoren een leuke manier om een indruk te krijgen. Let wel, ik heb domweg lukraak een telescoop gepakt zonder doel van wat ik daarmee wil doen.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Edit: foto toegevoegd i.p.v. bijlage 🙂

• This topic was modified 1 day, 9 hours ago by  Meijer.
    • This topic was modified 21 hours, 48 minutes ago by  Theunissen. Reason: screenshot verwijderd, geen toegevoegde waarde

KeesScherer
    Participant

“Zie bijlage (systeem zegt dat er geen foto is…)”  Dat komt omdat de knop om foto’s bij te voegen de rechterknop met het fototoestel icoon is. De linker knop is voor andere attachments en er staat “no Images” bij………

“Komt dit een beetje overeen met de realiteit, in de zin van vergroting?”  Ja.

Meijer
    Participant

Bedankt, helemaal duidelijk.

Meijer
    Participant

Wanneer ik een beetje rondstruin in het oneindige valt mijn oog af en toe op prachtige nevels, helaas kan ik wel de sterren afzonderlijk aanklikken voor de benaming maar de nevels zelf niet. Heel af en toe kan ik wel een nevel aanklikken en krijg dan globale informatie over de magnitude en dergelijke, dit is dan ook de reden dat ik graag wil weten in welke nevel ik zit te kijken.

Is er een manier in het programma om alsnog vanuit de ster waar ik zit (Zie onderstaande foto.) te zien in welke nevel zich deze bevind, of moet ik dit afzonderlijk opzoeken via internet? Althans, er vanuitgaande dat elke nevel een naam heeft.

Edit: ik zocht op “haak” en kwam op The dark nebula Barnard 104 aka “The fish hook nebula”. Zou leuk zijn als dit klopt!

• This reply was modified 1 day, 3 hours ago by  Meijer.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)

You need to log in or to reply to this topic.