Trots op mijn 10-jarige zoon, first Moon

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

van der Hoeven
    Participant

Ik ben best wel trots op mijn 10-jarige zoon. Vanavond heb ik hem wegwijs gemaakt in de maanfotografie. Ik had de C11 opgesteld in de tuin en heb hem zelf laten scherp stellen op het beeld. Vervolgens heb ik hem uitgelegd hoe hij de software moest bedienen. Hierna heeft hij zelf zo’n 20 filmpjes van verschillende stukjes maan gemaakt die hij wel mooi vond. Daarna heb ik hem laten zien hoe hij uit zo’n filmpje met autostakkert en astra image zelf mooie foto’s kon maken en hoe hij in photoshop kan croppen, een mozaiekje kon maken en hoe hij het contrast kon aanpassen.

En dan komt hij na een half uurtje met deze foto’s te voorschijn! Ze zijn verdorie nog beter dan veel van mijn eigen foto’s ? Dit is genieten…

• 4 people like this.

KeesScherer
    Participant

Dat is inderdaad genieten lijkt mij! Kennelijk is het zo dat de groeicurve van het kinderlichaam afvlakt tussen het 6e en 10e levensjaar omdat dan alle energie in de ontwikkeling van de hersenen gebruikt wordt. Vreemde talen leren, programmeren, muziek, en astrofotografie, het gaat erin als koek. Op die leeftijd bleef ik hangen in stripverhalen en lego……

• 1 person likes this.

Groenewold
    Participant

Prachtig inderdaad, misschien moet ik dat ook maar eens proberen met mijn 10-jarige binnenkort. En inderdaad Kees, ik had voor die tijd (rond 1988) al programmeer cursussen achter de rug waarbij ik beter scoorde dan alle 30-ers in de zaal. ? Maar mijn kennis van Suske en Wiske was toch een stuk beter, iPad’s, Internet e.d. had je nog niet dus de afleiding bleef nog een beetje beperkt.

Theunissen
    Keymaster

Ik heb deze post uiteraard weer naar het forum verplaatst, helaas vervallen hiermee alle vorige likes. Mooie post en jammer om op de member tijdlijn te laten verdwijnen …

van der Hoeven
    Participant

Dank voor jullie leuke reacties. Inderdaad kunnen ze op deze leeftijd veel leren en ze zijn verdraaid handig met computers tegenwoordig. Vanavond gaan we nog maar eens een poging doen… 🙂

Groenewold
    Participant

Bizar toch, volgens mij is dit sinds 2015 (voor mij dan) de eerste keer dat ik de boel al een week buiten heb staan.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)

You need to log in or to reply to this topic.