Tussen de kleine vos en de schorpioen.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

KeesScherer
    Participant

Het was ideaal weer om buiten te zitten met een widefield verrekijker en wat melkwegfoto’s te maken met de Canon 6Da met 24mm lens. (De maan komt nog te vroeg op voor het echte werk) Gelijk even de lokatie testen waar de Scodedome komt, minder last van het licht van het dorp en een goed vrij zicht op het oosten en zuiden. SQM 21.0 ondanks de laaghangende bewolking in de dalen om ons heen. Deze foto kwam het best uit de verf, 10x 120 sec iso1600 24mm f1.4 lens  @ f5.6. (24 darks, 30 flats, 174 bias, DSS+PI) Antares “hing” bijna in de perenboom, dus die gaan we terugsnoeien.

• 3 people like this.

Groenewold
    Moderator

Wauw en dat met slechts 10 frames, iedere keer weer duidelijk wat een SQM van 21 doet met de kwaliteit.

• 1 person likes this.

Frank_Teunissen
    Participant

Jij zit wel goed daar Kees! Prachtige opname zo!

• 1 person likes this.

Musquetier
    Participant

Waanzinnig mooi Kees, dank!!!

• 1 person likes this.

Schreurs
    Participant

Gelukkig Kees dat je in Portugal woont zo zien we nog eens wat mooie foto’s voorbij komen.

Hier in België en Nederland is het de laatste maanden niet vet met de heldere nachten,blijf ons verassen met je mooie foto’s.

Mvg Paul

• 1 person likes this.

Groenewold
    Moderator

Zeg maar gerust de afgelopen 8 maanden. 🙂 En ik denk dat het bijna zo lang geleden is, voor mij dan, dat het echt de hele nacht zo bleef. Ik zet mijn geld op 2017, dat wordt helemaal te gek met SQM waarden van 22 en lekkerdere wijn dan die van die gast in Portugal!

KeesScherer
    Participant

en lekkerdere wijn dan die van die gast in Portugal

Dat zou mooi zijn Vincent, maar bij gebrek aan een tastbare (taste-bare?) referentie raad ik je dan de  Richebourg Gran Cru, Côte de Nuits aan 😉

• 1 person likes this.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)

You need to log in or to reply to this topic.