Voorstellen: Stef

• This topic contains 1 voice and has 0 replies.
Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author

Meijer
    Participant

Goedendag beste lezers,

Deels nieuw in de wereld van astronomie en nog steeds zoekende naar het uitoefenen van deze prachtige bezigheid. Eindeloos aan het lezen (niet onthouden) en filmpje’s bekijken op YT begint mij iets teveel te worden. Ik switch van een verrekijker naar een telescoop, en van een telefoon (software) naar een kaart als het gaat om mijn eerste aanschaf.

Eindeloos aan het bedenken wat ik wil zien (of in de toekomst fotograferen) en hoe ik het makkelijkste kennis kan opdoen om mijn weg te vinden in het duister; sterrenbeelden, planeten en dergelijke herkennen is dan ook een uitdaging. Waar ga ik staan, in mijn achtertuin met veel lichtvervuiling of in de toekomst met de auto op pad naar een donkere locatie (tijdelijk geen auto, maar die er vermoedelijk weer over een maand of iets langer).

Ga ik veel geld uitgeven relatief gezien of begin ik juist zo goedkoop mogelijk? En als ik dan al bezig ben, hoe kan ik de dingen dan hier delen op het forum zonder foto’s of iets te maken? Dat is toch juist ook een deel van de hobby om het te kunnen delen, althans dat is mijn mening.

Al met al heb ik veel vragen en gedachten waar ik nog niet over uit ben, ik wil dan ook diverse onderwerpen aanmaken om daarin een hoop vragen te stellen zodat ik het beter begrijp. Het is dan ook niet de bedoeling om in dit onderwerp alle vragen te gaan behandelen, maar moest toch iets typen om hallo te zeggen 😉

Vriendelijke groet, Stef

• 2 people like this.
Viewing 1 post (of 1 total)

You need to log in or to reply to this topic.