Vrijdag 15-9; het einde van 1 van de mooiste ruimtemissies; Cassini

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Groenewold
    Participant

Aanstaande vrijdag neemt de Cassini orbiter een laatste duik tussen de ringen van Saturnus en Saturnus zelf in, om in de atmosfeer vernietigd te worden. Tijdens deze duik zal het met de antenne zo lang mogelijk gericht staan op de Aarde en tot op het laatste moment wetenschappelijke data genereren en versturen, wat een geweldig einde voor zo’n mooie missie! Stay tuned, ik denk dat er wat live verslagen van dat moment zullen plaatsvinden en deze probeer ik hier te delen.

In de tussentijd; de Nasa heeft een prachtige e-book uitgegeven met schitterende foto’s van de missie; https://saturn.jpl.nasa.gov/resources/7777/?category=graphics

• 2 people like this.

Groenewold
    Participant

Rond een uur of 12:00-13:00 vandaag zal het signaal verloren gaan. Live streams van deze gebeurtenis zijn te volgen via o.a Nasa public TV, live animatie waar Cassini zich nu bevindt en via Nasa JPL. Er zijn vast nog opties via space.com e.a.

• 1 person likes this.

Groenewold
    Participant

Kleine update, het zou nu rond 13:50 moeten zijn, ik zou het vanaf 13:00 in de gaten houden in ieder geval. 🙂 Als het goed is is Cassini nu dus stof, best grappig dat we dan nog een uurtje moeten wachten.

Groenewold
    Participant

The end. Het leek erop of het signaal zo’n 30 seconden langer aanwezig bleef dan de voorspelling, wat alleen maar zou betekenen dat er meer waardevolle data binnen is gekomen dan verwacht, awesome.

• 1 person likes this.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)

You need to log in or to reply to this topic.