Waar is de andere helft?

Activity Forums Astrofotografie Zonnestelsel Waar is de andere helft?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #22576
    InFINNityDeck
    Participant

    Een kleine drie weken geleden liet Hans (@hansvanoverzee) ons een fraaie plaat van de volle Maan zien. Ik realiseerde me meteen dat het alweer te lang gelden was dat ik zelf een poging gedaan had een nieuwe plaat ervan te schieten. Eigenlijk wou ik het een paar dagen geleden al doen toen het net een vers sikkeltje was, maar de bewolking trok er net te vroeg voor. Vanavond was het dan eindelijk weer eens mooi volledig helder (na alweer ruim een maand zware tot volledige bewolking) en dus meteen een poging gedaan… alleen jammer dat de andere helft er niet op staat… ;-)

    Opname gemaakt met SkyWatcher Esprit 150ED, ZWO ASI1600MM Cool, lum filter op 10Micron GM3000. Scherpgesteld met SharpCap, processing en sharpening met AutoStakkert, post-processing in PaintShop Pro (iets aan de curven getrokken). Plaat in volle resolutie op mijn website.

    Nicolàs

    https://www.dehilster.info/astronomy

    In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.

    #22578
    van Overzee
    Participant

    Mooie foto Nicolas, ben zelf vanavond ook bezig geweest

    Moet de zaak nog uitwerken

    #22579
    InFINNityDeck
    Participant

    Dank Hans, ben benieuwd naar jouw resultaat! Zelf ben ik daarna verder gegaan met NGC7129, vooral blauw was noodzakelijk. Vanwege de maan eerst maar wat rood en groen bijgeschoten, vervolgens naar blauw overgeschakeld. Het zat echter wederom niet mee: ergens halverwege de blauwe opname kwam er weer bewolking opzetten, zie de time-lapse….

    Nicolàs

    https://www.dehilster.info/astronomy

    In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top