Waarmee beginnen?

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Bax
    Participant

Goedemorgen.

Ik ben aan het rond kijken voor een telescoop,  maar vanwege het grote aanbod en de vele opties heb ik geen idee waar ik moet beginnen, ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen 🙂

Wat ik er mee wil:

– telescoop voor astrofotografie voor nevels en planeten, waarbij ik de camera aansluit op de telescoop.

– prijsklasse van, indien mogelijk, 300 of 400 euro.

– de telescoop zal automatisch mee moeten draaien vanwege lange sluitertijd.

Ik ben in het bezit van een Fujifilm XT-20 systeem camera en ben op de hoogte dat hier een adapter en ring voor nodig is om de camera zodat deze aangesloten kan worden op de telescoop.

Verder lees ik hier en daar dingen over een speciaal “opzetstuk” om de kleuren terug te halen, klopt dit?

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.

Groet, Colin

KeesScherer
    Participant

Hallo Colin,

Je gaat allerlei adviezen krijgen, maar mijn advies is: Vergeet even de telescoop en start met een eenvoudige montering voor camera en lens zoals een Skywatcher Startrack Adventurer, of Omega mount mini track. Monteer hierop de XT-20 camera met eerst alleen een groothoek of standaard lens. Ga hiermee een tijd ervaring opdoen, zoals pool afstelling, bepalen van belichtingstijden en stacken van opnamen en nabewerking hiervan. Daarmee kom je al een heel eind.  Ga pas daarna denken over iets groters en realiseer je dat het grootste deel van je budget gebruikt gaat worden voor de montering, niet voor de kijker.

• This reply was modified 1 year, 2 months ago by  KeesScherer.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)

You need to log in or to reply to this topic.