Activity › Forums › Astrosoftware › Sequence Generator Pro › SGP beste methode voor gelijkmatige mozaieken? › Reply To: SGP beste methode voor gelijkmatige mozaieken?
@supernov, ja, jouw kijker heeft veel!!! meer optische vervorming dan de star71 van Yves.
Bij een spiegelkijker heb je sneller registratie problemen, want er zijn wat vaker optische aberraties door niet optimale collimatie en/of door een niet goede, dan wel niet goed afgestelde coma corrector. Veel coma is een drama voor registratie. Ik ben daar nu op aan het studeren, want:
ster lokaties voor registratie worden normaal bepaald door te kijken, middels een PSF regressie of een Centroid techniek zoals Center Of Mass, waar de piek intensiteit ligt. Bij Coma gaat deze vlieger helaas niet op! De piek van een sterprofiel, beinvloedt door veel coma, komt niet overeen met de ster lokatie… de echte lokatie zal meer naar het centrum van de opname liggen, (lees: dichter bij de optische as).
Ik wil kijken of ik daarvoor kan corrigeren, dat zou erg innovatief zijn denk ik.