Activity › Forums › Astrofotografie › Deepsky › JewelBox met iTelescope T33 › Reply To: JewelBox met iTelescope T33
Ja ik heb een vaste setup, maar het is zo zelden helder. Na een nieuwe installatie van Windows10 en nieuwe bekabeling van alles met vergulde connectors lijkt het nu stabiel te draaien, SGP loopt niet meer vast maar kan niet gestart worden als PHD al draait. Ben nu opnamen van AndromedaGalaxy aan het maken maar het is wisselend bewolkt met kansje op neerslag. Ik kan de boel dus niet in de steek laten . Ook geeft SGP telkens “run complete” wat dus niet zo is, dat is nieuw voor mij maar zolang ik er bij zit start ik het maar weer. Na running dither wordt de sequence dan weer hervat. Waaarom dit zo gaat is mij een raadsel maar het is veel beter dan ik vroeger voor elkaar kreeg.
Vanwege de vele bewolkte nachten hier vind ik iTelescope wel een uitkomst. In ieder geval krijg je dan wat materiaal om PixInsight te leren kennen. Ook ga ik naar de workshops van Vicent Peris in maart in Wenen, ik krijg maar 20% mee maar leer wel veel en de Projects die je van hem krijgt zijn heel leerzaam en behulpzaam, ook al snap ik het merendeel er niet van…;-))
groet, Arie