Activity › Forums › Astrofotografie › Deepsky › Boogie Man (LDN1622), Barnard’s Loop, M78 › Reply To: Boogie Man (LDN1622), Barnard’s Loop, M78
De drukker gaf aan het plaatje in sRGB te willen hebben omdat ze het vanuit daar omzetten naar het profiel van de printer (dat begreep ik althans), dus ik sla het niet op met een ander profiel want dat gaat schijnbaar dan juist fout als ze het daar weer terugzetten naar sRGB. Denk ik. Dus wat ik doe is “proofing”, ik werk in sRGB en zet in de software het andere (printer)profiel aan om te zien wat dat doet met de kleuren op de gekalibreerde monitor. Dan pas ik de sRGB aan zodat het met dat profiel er juist uitziet… als ik dan de sRGB naar de drukker breng en die print het, dan zouden de kleuren enigzins moeten overeenkomen als op de monitor. En dat klopt met mijn afdrukken in ieder geval wel. Ik dacht dat dat juist een goede manier van doen was, gekalibreerde monitor, zodat ik andere profielen juist kan weergeven en hiermee werken. Ik zie dus op een juiste wijze wat de kleuren worden bij afdruk. Ik denk dat het in principe dus idd moet zijn dat je dan het image aanlevert met dat profiel, maar dat gaat alleen als de drukker niet ermee gaat zitten rommelen.