Activity › Forums › Astrofotografie › Deepsky › Cygnus 48 Paneel mozaiek › Reply To: Cygnus 48 Paneel mozaiek
Man, heerlijk zo’n sequence. Teken dat alles lekker loopt! Gewetens-vraagje; als het zo lekker en goed loopt, wordt het dan niet ietwat saai? Heb ik soms last van.
Nou, het is niet zo dat ik nu alleen aan dat mozaiek ga werken, deze sequence kan ik mooi “om de andere objecten heen” gebruiken wanneer de maan op is b.v. Dus ik zet voor en achter mijn andere objecten. Ik ga hem trouwens opdelen in de stroken omdat SGP heel traag wordt met zoveel doelen in de rij.
EDIT: En ik kom er zojuist achter dat de Dec richtnauwkeurigheid is gezakt naar 100 boogseconden (Ra nog steeds 5″), dus ik moet eerst het hemelmodel van de GM2000 iets verfijnen met een paar extra punten. Dit hemelmodel maakte ik in september 2016 en hetwerkt prima voor enkele opnamen, maar bij grote mozaieken gaat dat meespelen. En ik wil niet platesolven natuurlijk. Met een beeldveld van 9000″x9000″ is 100″ nog maar 1.1% maar toch is de uitlijning van de verschillende panelen dan niet helemaal mooi.