Activity › Forums › Startersforum › De hobby van je leven › Beginnend fotograaf – M3 › Reply To: Beginnend fotograaf – M3
Haha nou wat leuk zeg, bedankt! en een mooi programma voor het lokaliseren.
Ik heb dus een Skywatcher 150/750 Newton op een EQ3-2 montering zonder volgmotor(hard op zoek!) met een 28mm oculair en een 12,5mm
Verder heb ik een Canon EOS 1300D met adapter ect. en een 300mm en een 55mm lens.
ik heb de kijker nu een week en heb al wat foto’s gemaakt van Jupiter, maan, Saturnus en sterrenbeelden.
Als nabewerking probeer ik RegiTax 5 maar dat is wel een klein beetje vermoeiend omdat het constant crashed. Ook lukt met het niet om de filmpjes van Jupiter naar een redelijke foto te krijgen waar de banden en kleuren ook een beetje op te zien zijn. ik heb nog niet echt een programma om losse foto’s te bewerken.
qua kennis ben ik op hoogte van Polar alignment daar besteed ik ook altijd wel aandacht aan omdat het later scheelt met bijdraaien.
Ik heb meerdere foto’s van M3 waar die wel in het midden zit maar had deze gekozen ivm de belichting/ruis maar heb vanmiddag geleerd dat objecten altijd in het midden moeten zitten ivm de randen van het glas/verkleuring(?) de foto’s zijn niet nabewerkt dit is zijn de raw’s
Wat nu? haha