Reply To: Jellyfish en de rest

Activity Forums Astrofotografie Deepsky Jellyfish en de rest Reply To: Jellyfish en de rest

Bus
Participant

Hoi Marc… Dank je voor je feedback. Het gekke was dat de stack van APP eigenlijk niet meer gestretched kon worden (lees: een vette dikke bult in het histogram met het zwartpunt al bijna helemaal links en het witpunt op ca 80%????)

Ik wil/kan je de ruwe APP stack wel eens toesturen zodat je er wat mee kunt stoeien. Het is altijd leuk en leerzaam om te zien hoe een ander de nabewerking aan zou pakken. Ps. Misschien valt er ook nog wel meer te behalen uit APP, ik heb nu eigenlijk alle standaardinstellingen van APP zo laten staan en op de uiteindelijke stack alleen “background callibration” uitgevoerd. Wat ook nog steeds een punt van aandacht is is dat APP (nog) geen Sony ARW bestanden herkend en je dus met niet-lineare TIFF bestanden moet werken.

Ik heb in de nabewerking met Photoshop ook een “dust and scratches” filter toegepast om heel veel achtergrondsterren te verwijderen waardoor de nevels meer naar voren komen. Je verliest dan ook aan beeldkwaliteit.

Genoeg punten voor verbetering dus ;-) en wie nog meer goeie tips heeft voor de nabewerking mag gerust roepen.

Mvg,

Rutger Bus

Scroll to Top