Reply To: Een widefield Pano met een Komeet er gratis bij!

Activity Forums Astrofotografie Deepsky Een widefield Pano met een Komeet er gratis bij! Reply To: Een widefield Pano met een Komeet er gratis bij!

Bus
Participant

Bedankt voor de tips. Wanneer ik tijd heb zal ik zeker nog wat spelen met de afzonderlijke panels om zo inderdaad een beter beeld te krijgen.

Waar ik momenteel tegenaan loop is dat APP er best lang over doet om 160 x 1min opnames te verwerken. Wanneer ik bijvoorbeeld een serie opnames probeer te registreren, normaliseren of integreren (helemaal wanneer je 4th degree LNC met 3 iteraties hebt aanstaan) dan doe ik dit vaak overnacht (kan ik lekker slapen en doet de PC zijn werk). Maar wanneer ik dan weer op zolder kom om een vervolgstap uit te voeren in APP dan vraagt het programma weer om een “volume” te selecteren en ben ik dus de uitgevoerde actie van de nacht ervoor kwijt?????

Het zou dus mooi zijn als Mabula een script kan maken waarbij je van te voren aan kunt vinken welke registratie, normalisatie en integratie stappen je wilt uitvoeren en dat het programma dan in één ruk alle stappen doorloopt en er de volgende ochtend een stack klaar staat!.

Ps: @kees: die sluier is geen sluier maar een boom uit de gemeente tuin waar ik tegenaanloop na 22:00 ;-)

Scroll to Top