Reply To: 10Micron perikels

Activity Forums Astrotechniek Monteringen 10Micron perikels Reply To: 10Micron perikels

Bakx
Participant

De montering zat aanvankelijk vast op de houten schijf. Daar zaten van die M6 “wokkel-moeren” in verankerd.

Ze maakten dus geen contact met het metaal van de pier.

Toen de aluminiumplaat erop lag heb ik gewoon 3 gaten van 6mm door de nog aanwezige houten schijf heen geboord. Die zit nog in de top van de pier verankerd. Deze bouten maakten het geleidend contact tussen de mount base plate, de aluminium schijf en zo met de pier.

Met de plastic schijf nu, maken de M6 inbusbouten die door de houten schijf zitten met een moertje aan de onderkant, wel contact met de mount base plate, maar niet meer met de pier.

De mount draait weer als een tierelier. Uit voorzorg heb ook maar even het aardedraadje in het verlengsnoertje van het stopcontact naar de 24V losgemaakt.

Je kunt ook een 12V->24V voeding van 10Micron kopen. Dan heb je ook geen aarde aansluiting. En doet zich dit probleem dan ook niet voor.

Ik had al een 20A 13.8V gestabiliseerde lab-voeding in de koepel voor mijn vorige mount. Daar zou de 10M met zo’n convertertje zo bij op kunnen. Ook heb intussen een 220V scheidingtrafo geplaatst. http://energenie.com/item.aspx?id=6872

Er staat inmiddels ook een klus op marktplaats om een aardpen te komen slaan.

Scroll to Top