Reply To: Mosaic Rosette nevel en omgeving (WIP)

Activity Forums Astrofotografie Deepsky Mosaic Rosette nevel en omgeving (WIP) Reply To: Mosaic Rosette nevel en omgeving (WIP)

Bus
Participant

Dat hoeft ook niet, toch vind ik de sterren wat uitgerekt uitzien, juist door de vergevingsgezindheid van de setup moet dit wel ergens vandaan komen. Dit thema staat voor mij persoonlijk altijd hoog op de agenda als ik aan de slag ga. Mooie ronde sterren dragen significant bij aan het eindresultaat. Balanceren, kabelmanagement … mogelijkheden zat om te optimaliseren. Als je naar de langere subs toe gaat zien we het vanzelf …

Er valt inderdaad een hoop te optimaliseren. Echter met een setup die je iedere keer naar buiten moet zetten heeft optimalisatie weinig zin aangezien de scope en montering steeds op een andere plek staan dan de vorige sessie. Een vaste opstelling leent zich hier een stuk beter voor lijkt mij. Ik ben dan ook meer van het type “plaatjes schieten als het kan” en (nog) niet zo zeer van het nastreven van perfectie. Al snap ik best dat je daar uiteindelijk toch naar toe werkt/streeft.

Desalniettemin was ik best “tevreden” (altijd ruimte voor verbetering zoals jij ook al aangeeft) over mijn Ha-mosaic gemaakt met een kleurencamera.

Scroll to Top