Reply To: To UPs or not to UPS ?

Activity Forums Astrotechniek Sterrenwacht To UPs or not to UPS ? Reply To: To UPs or not to UPS ?

InFINNityDeck
Participant

Hoi Arie,

ik heb toch vandaag even gekeken. Het “net send” commando is iets uit de oude doos, werkt niet meer onder Windows 10… Maar niet getreurd, ik heb mijn eigen MountCMD tool geschreven (zie attachment in post #21324 hier beneden)!

Het gebruik is als volgt:

– plaats de bijlage ergens op je bureaublad en pak het uit (dit maakt de map MountCMD aan).
– zorg dat je java geïnstalleerd hebt.
– roep met WinNUT het bestand MountCMD.bat aan.

Dit laatste bestand kan je naar hartenlust aanpassen, ik heb de commando’s unpark, park en shutdown er in gezet. De eerste keer moet je het even aanpassen (gewoon openen in een text editor) om het IP-adres en port nummer van de mount op te geven. Je kan het vervolgens handmatig testen door in de verkenner te dubbelklikken op het bestand.

Ik heb de commando’s afzonderlijk getest en ze werken, gewoon van mijn laptop, zittend op de bank in de woonkamer. ?

Het enige dat we nog moeten testen is of park en shutdown lang genoeg op elkaar wachten…

Nicolàs

PS: de commando’s in het MountCMD.bat bestand kan je aan en uit zetten door het stukje “rem ” ervoor weg te halen (zet het aan) of ervoor te zetten (zet het uit).

https://www.dehilster.info/astronomy

In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.

Scroll to Top