Reply To: To UPs or not to UPS ?

Activity Forums Astrotechniek Sterrenwacht To UPs or not to UPS ? Reply To: To UPs or not to UPS ?

InFINNityDeck
Participant

Ik neem aan dat de montering een vast ip-adres heeft? In dat geval zou ik de verbinding via een switch laten lopen, niet via een router. Mijn netwerk-skills zijn niet goed genoeg om met zekerheid te kunnen zeggen hoe een tweede router in een netwerk geconfigureerd moet worden, maar wellicht dat anderen hier iets over kunnen zeggen?

Zelf heb ik een modem/router in de meterkast en via een dLan ga ik naar het observatorium. Daar heb ik een switch liggen waar de NUC en de montering op zitten aangesloten. Als het goed is, dan moet de NUC de montering blijven zien, ook al wordt de verbinding met de meterkast verbroken (zal ik testen).

Morgen krijg ik een UPS voor het observatorium in huis en ga ik kijken of ik hetgeen we hier besproken hebben in praktijk kan brengen. Uiteraard zal ik dan een stroomuitval simuleren. Het ombouwen heeft nogal wat consequenties inderdaad, dus dat kan een weekje duren.

Nicolàs

https://www.dehilster.info/astronomy

In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.

Scroll to Top