Activity › Forums › Astrofotografie › Zonnestelsel › Half uurtje zon op 5 maart 2021 › Reply To: Half uurtje zon op 5 maart 2021
Hey Nicolàs,
bedankt voor uw zeer interessante respons, ik heb ‘mijn artikel’ dat jij geschreven hebt eventjes doorbladerd, en dit is
heel indrukwekkend, maar voor mij wat te complex om te kunnen begrijpen. Ik denk dan aan ‘schoenmaker blijf bij je leest’…
Maar niet iedereen moet die theoretische kennis onder de knie hebben om mooie beelden te kunnen maken, zeker als er iemand
bereid is om anderen in de praktijk de juiste tips te geven… het is trouwens niet de eerste keer dat jij mij voortreffelijk
voorthelpt, wat ik uiteraard bijzonder waardeer.
Ik heb wat gegoogeld en voor mijn Nikon D5600 vond ik de volgende pixelgegevens:
pixelpitch : 3,89 um
pixel area: 15,13 um
ik hoop dat het dit is wat je nodig hebt.
De Solar Max III kan je ook gebruiken als een gewone telescoop. Dat lijkt me wel interessant, als de guiderscope er kan worden op gemonteerd (zal niet eenvoudig zijn), heb je tegelijk 2 telescopen… en dan moet ik mijn Tamron 150-600 mm niet meer gebruiken voor lagere vergrotingen (400 mm) want in de hoeken zijn de sterren wat minder scherp.
Francis