Activity › Forums › Astrofotografie › Zonnestelsel › De zon op 16 juni 2021 met animatie van zonnevlek AR2833 › Reply To: De zon op 16 juni 2021 met animatie van zonnevlek AR2833
Ik had deze zonnevlek afgelopen zondag al in de gaten en toen had hij officieel nog geen AR nummer. AR2833 zullen we nog wel een paar dagen kunnen volgen. Ik vind de opname van de C11 en de Esprit echt heel mooi, goed bewerkt en zoals het hoort. Prima. Daarin tegen vind ik de opname van de Lunt80 toch wat tegenvallen. Ik weet niet wat het is maar er moet volgens véél meer uit te halen zijn. Het lijkt wel het niet scherp is. Maar is verwacht wel dat je daar goed op gelet hebt. Zit er nog genoeg druk in de pressure-tuning? Dit moet regelmatig gecontroleerd worden en indien nodig aangepast worden. Het kan zijn dat misschien de deconvolutie niet optimaal is gegaan. Ook het omzetten daar een kleurenplaatje kan soms onscherpte veroorzaken. Hoe ziet de zwart/wit versie er uit en welke deconvolutie gebruik jij?
Als de opname wel goed is dan wil ik wel eventueel kijken wat ik er uit kan halen, maar alleen met jouw goedkeuring natuurlijk.
Paul