Activity › Forums › Astrotechniek › Methoden en Technieken › Polar alignment met plate solving › Reply To: Polar alignment met plate solving
6:08:07 Polar axis is 0.9′ below the celestial pole and 0.2′ east of the celestial pole.
Volgens MW4 zou mijn PAE 5″ zijn.
Als ik kijk naar een mountwizard4 analyse van een 10micron montering kijk (van Ruediger) dan zie ik dat de individuele metingen voor een hemellocatie een spreiding van 200 boogseconden piek to piek laten zien. Dan zal de ASTAP “polar alignment error“ meting met maar twee opnames de zelfde spreiding laten zien. Een verklaring voor die 200 boogseconden heb ik niet. 10micron lost het op door 96 of 100 metingen te doen. (200 boogseconden piek to piek is misschien 50 boogseconden standaard deviatie, 100 metingen geeft een factor 10 verbetering dus 5 boogseconden is de standaard deviatie van het model?)
Nietemin een spreiding van 200 boogseconden ofwel 2 a 3 boogminuten is klein genoeg voor de meeste monteringen. Een hogere nauwkeurigheid van de ASTAP meting is alleen te bereiken door het middelen van meerdere metingen.