Reply To: DSLR camera modifiëren tot een zuivere “full spectrum” of met UV block filter?

Activity Forums Astrotechniek Camera’s en Accessoires DSLR camera modifiëren tot een zuivere “full spectrum” of met UV block filter? Reply To: DSLR camera modifiëren tot een zuivere “full spectrum” of met UV block filter?

Sneyers
Participant

Ik had niet de bedoeling om alles uit deze opname te halen, want zo goed is ze niet. Het was mijn bedoeling om
een aantal dingen uit te testen. Ik heb voor de beide opnamen niet dezelfde bewerkingen gedaan, daarom dat ze verschillen.
Van de meer ervaren protuberansenjagers heb ik opgevangen dat je het beste de zon fameus overbelicht, zodat de zeer ijle
protuberansen ook een kans krijgen om vastgelegd te worden. Nadien doe je dan een tweede belichting op het zonneoppervlak.
In deze opnamen heb ik niet overbelicht, maar gewoon het histogram in het oog gehouden. Ik probeer steeds de linkse berg van het
histogram los te houden van de linker zijde. Het zonneoppervlak is in deze opname nog goed te krijgen want de volledige rechtse berg
staat ook los van de rechterzijde. Maar het was enkel een snelle opname (het was zwaar overtrokken weer) om eens te testen hoe het
toestel nu presteert. De zon begint ook al erg laag te hangen…
Bedankt Nicolàs voor de reaktie.

Scroll to Top