Reply To: NGC 1499 Californianevel

Activity Forums Astrofotografie Deepsky NGC 1499 Californianevel Reply To: NGC 1499 Californianevel

Verheijen
Participant

Wat leuk dat je de TOA 130 nog hebt, ik heb een Maanfoto van gezien gemaakt door jou. Ik vind het vreemd dat de Star Adventurer je niet bevalt, hij staat goed bekend en je kunt je Canon camera er op aan sturen. Ik denk persoonlijk dat je de poolafstelling eens moet nalopen, want je kunt met deze montering en een telelens makkelijk 10 minuten aan een stuk opnemen, natuurlijk wel met een lichtvervuilingsfilter. Inmiddels ben ik ook gestart met DSLR fotografie , een Canon EOS D 60 a en een Canon EOS 6 D, gemodificeerd door DDW. In feite was dit helemaal niet nodig omdat nu veel betere filters op de markt zijn verschenen zoals die van Optolong, ik noem ze op: de L- Pro, de L-Enhance, de CLS- CCD en de befaamde L-Extreme 2. Die laten het IR niet door maar wel de H Alfa gebieden zoals je dat hebt kunnen zien aan mijn opname van IC 5067. Verder gebruik ik de DSLR camera’s alleen met kijkers die lichtsterk zijn , dus F 2,8 met een filter. Ik belicht dan 2 minuten op ISO 400 en maak 90 opnamen en stack deze opnamen in DSS. Bekijk deze onderstaande opname en je zult verast zijn door het grote beeldveld. Helaas heb ik aan beide ogen last van staar, gelukkig nog niet ernstig, ik kan nog heel goed zien maar scherpstellen ben ik al een paar keer de mist ingegaan. Daarom gebruik ik liever kijkers waarvan je de spikes mooi kunt zien en je kunt er perfect mee scherpstellen. Trouwens je bent enorm vooruit gegaan, mooi zo. Leuk dat je de CGEM montering nog hebt. Succes met opnemen. Als je vragen hebt stel ze gerust, we zijn voor elkaar om te helpen, niet waar?

Scroll to Top