Reply To: ZWO ASI 2600 MC

Activity Forums Astrotechniek Camera’s en Accessoires ZWO ASI 2600 MC Reply To: ZWO ASI 2600 MC

Verheijen
Participant

Bedankt Frank, en Arie en vele anderen, de oplossing schijnt niet zo moeilijk te zijn en jullie adviezen zijn waardevol. Ik heb een USB 2.0 met een powered hub die je op het lichtnet aan kunt sluiten. Dan zal hij zeker werken. Ik heb het uit geprobeerd bij de ZWO ASI 174 M met een normale USB kabel van 3.1 van 12 meter en die werkte prima, wel ging de frame rate wat naar beneden. Maar dat is niet erg. Ik denk dat de ZWO ASI 2600 MC op dezelfde basis werkt. Ik heb de kwestie voor gelegd bij TS. Eens kijken wat deze schrijven. Jou oplossing Frank is misschien de beste optie. Zo kan er geen vocht komen bij de PC. Ik neem jullie overwegingen mee in de aanschaf van een camera. Nogmaals dank voor de moeite die jullie hebben genomen om mij van advies te dienen. Ik waardeer dit ten zeerste. Op dit moment ben ik de dissicants van mijn 4 SBIG camera’s aan het opbakken in een oventje met 175 graden en dat 4 uur lang. Een secuur werkje. Als de bewuste camera in een paar sessies heeft gewerkt met al dat vocht, soms liep het vocht van de kijker buis af. Dan zijn de dessicants zo verzadigd. En dan is opbakken een absolute eis anders bevriest de CCD chip en dat wil je niet hebben. Ik heb er genoeg ervaring mee opgedaan. Maar het is tijd voor een nieuwe camera,. na 13 jaar intensief opnemen gaan de prestaties achteruit.

Scroll to Top