Reply To: De Maan van 10 april 2022 in de avond.

Activity Forums Astrofotografie Zonnestelsel De Maan van 10 april 2022 in de avond. Reply To: De Maan van 10 april 2022 in de avond.

Verheijen
Participant

Dank je voor het commentaar. Gezien de hoogte van de Maan is dat niet nodig, ik heb echter een exemplaar van ADH van Herman ten Haaf maar ik ben er niet zo tevreden over, de uitleg die er bij ingesloten is wordt ik niet wijzer van, er zit geen graad verdeling op met cijfers zodat je weet of je goed zit.  Die van ZWO is veel beter. En die ga ik ook aanschaffen voor de oppositie van Jupiter en Saturnus.

Dat de opnamen een succes waren lag aan de weersomstandigheden, net voor 20.00 werd het gunstig en dat bleef tot 21.00 uur. Toen werd het slechter en ben ik gestopt met opnemen en ben visueel gaan kijken met deze kijker. 400x was mogelijk en je zag een weelde aan details. Het is echter wel een klus om deze kijker op te stellen op een G 11, dat moet bijtijds gebeuren zodat de hoofdspiegel op temperatuur is met de buitenlucht anders heeft opnemen geen zin.  Ik wacht nu tot begin mei dan begint de Maan weer interessant te worden, medio mei ga ik verder met DSO opnamen.

Scroll to Top