Activity › Forums › Starry-Night.nl › Functionaliteit › Nieuwe forum lay-out › Reply To: Nieuwe forum lay-out
Nog even een aandachtspuntje, ik gaf laatst de link van het forum aan mijn buurman (www.starry-night.nl), de voorpagina komt direct op de wall van recente berichten die voor nieuwkomers erg onduidelijk is en niet overkomt als een forum. Hij is afgehaakt doordat het voor hem onduidelijk was. Het is natuurlijk een persoonlijke keuze van jou en ik heb daar niets over te zeggen, maar ook ik heb in het begin moeite gehad met het forum zelf.
Starry-Night is inderdaad een forum dat sterk afwijkt van wat gebruikelijk is. Het is overigens niet mijn persoonlijke keuze geweest, noch die van Rob. De website is ruim negen jaar geleden gebouwd, Rob en ondergetekende hebben de website pas sinds september 2021 in beheer. De afgelopen weken hebben wij uiteraard gekeken of het verstandig is op de huidige manier verder te gaan of om te schakelen naar een meer traditioneel forum. Ik denk dat voornamelijk het afwijkende format en de mogelijkheid eenvoudig artikelen te kunnen publiceren de sterke punten van Starry-Night zijn (we vallen daardoor op). Zouden we al om willen gaan naar een traditioneel forum, dan hebben we nog een veel grotere uitdaging dan we de afgelopen weken gehad hebben: hoe migreren we alle data en behouden we de relatie(s) ertussen? Omschakelen naar andere forum-software betekent zo goed als zeker verlies van alle posts van het afgelopen decennium en dat zou uiteraard zeer verdrietig zijn.
Voorlopig blijven we op de huidige koers, maar hopelijk met behoud van zoveel mogelijk functionaliteit. Je meedenken wordt overigens wel zeer gewaardeerd (maar dat had je al in de gaten, denk ik).
Nicolàs