Activity › Forums › Astrofotografie › Zonnestelsel › Saturnus op 25 november 2023 › Reply To: Saturnus op 25 november 2023
Mooie poging Paul, qua kleur komen we dichter bij elkaar. Het probleem met het verscherpen is de ruis, ik had simpelweg meer data moeten opnemen of wat extra pogingen moeten doen. Voor dat laatste had ik eerder moeten beginnen omdat mijn kijker gecollimeerd is voor het oostelijk halfrond (door de meridiaanflip verliest hij zijn collimatie). Ook ik heb nogmaals een poging gedaan de afbeelding wat beter qua kleur en scherpte te krijgen, zie bijlage.
Het valt gewoon niet mee Saturnus momenteel goed vast te leggen.
Nicolàs
PS: Ik heb je zojuist de originele SER-files toegestuurd, ben benieuwd wat jij ervan weet te maken, ik zie hem hier wel verschijnen…
https://www.dehilster.info/astronomy
In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.