Activity › Forums › Astrofotografie › Deepsky › SH2-129 vliegende vleermuis en inktvis nevel, april t/m augustus 2024. › Reply To: SH2-129 vliegende vleermuis en inktvis nevel, april t/m augustus 2024.
Hoi Arie,
ja, het was een hele klus, jij nog bedankt voor je uitleg en jouw versies van verwerking van mijn data, ik heb er een hoop van geleerd! Het grootste probleem dat ik had was het kwijtraken van de lichtvervuiling in het O-iii kanaal, dankzij jou realiseerde ik me dat ik dat per kanaal moest oplossen met bovenstaand resultaat tot gevolg. :-)
Voor de anderen: bijgaand het O-iii kanaal na toepassen van het Light Pollution Filter, maar voor het via een masker optrekken van de inktvis.
Nicolàs
https://www.dehilster.info/astronomy
In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.