Activity › Forums › Astrofotografie › Zonnestelsel › Venus, Jupiter en Mars op 27 januari 2025 › Reply To: Venus, Jupiter en Mars op 27 januari 2025
Hoi Nicolàs,
Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
ad 1. De seeing-sensor ziet er goed uit. Gaat mij net iets boven m’n pet. Dus die parkeer ik even.
ad 2. Na Autostakkert! ( ca 10-25% en 1,5x drizzle) gebruik ik altijd nog de wavelets-tool uit Registax. Probeer daar altijd daar de meeste winst mee uit te halen. Ik denk dat de mindere resultaten mogelijk te wijten zijn aan 1. Seeing 2. te weinig opnamen en 3. de ms per frame. Dus tijd voor nog meer geëxperimenteer.
ad.3. Dat verhaal van jouw mirror-shift herinner ik mij nog al te goed. Wat een drama :-(. Mijn C11 Edge blijft de collimatie eigenlijk goed. De mirror-flop is er natuurlijk wel. Maar als de primaire spiegel in focus is, zet ik deze vast en tune ik het focus verder met een Moonlite AF.
ad. 4. Fraaie koel-systeem! Ik gebruik de natuurlijke weg: uur of wat afkoelen aan de buitenlucht. De roostertjes zijn bekend. Ik heb wel ooit een geforceerde koeling gezien waarbij er een soort buis met fan in de focusseer-tube geschoven wordt en zo werd geventileerd (= van Lymax)
ad.6. Fotografeer thans met ASI462 icm IV/IR reject filter en een Powermate 2x. Ook is er een ADC aanwezig. Zie foto
ad.7. The same workflow..
Ik woon een aardig eindje weg van Castricum beste Nicolàs! Er is hoop want mijn zoon woont toevallig in Heiloo. En dat is de buurt. Dus een bezoekje aan je fraaie sterrenwacht is zeker de moeite waard dan. Neem tzt wel contact met je op.
Hopelijk mengen er zich meer leden in dit onderwerp …
groeten en goed weekend, Frank