Reply To: Van DWB111 tot NGC6888, 4 paneel mozaiek Sadr regio in Ha. DSLR

Activity Forums Astrofotografie Deepsky Van DWB111 tot NGC6888, 4 paneel mozaiek Sadr regio in Ha. DSLR Reply To: Van DWB111 tot NGC6888, 4 paneel mozaiek Sadr regio in Ha. DSLR

KeesScherer
Participant

Hier nog een screenprint van de “geboorte” van het mozaiek, bij de eerste 2 panelen (rechts)heb ik de Goto naar een uitgezochte ster laten bewegen, bij het uitrichten van de laatste 2  panelen heb ik coordinaten gebruikt en dat ging al een stuk beter. Daarnaast is de rotatie te zien tussen juni en juli. Het is leerzaam om deze dingen eerst een paar keer zelf “met de hand” te doen en dan pas gebruik te gaan maken van de Frame and Mosaic wizard van Sequence Generator Pro (Ik heb SGP met die optie ook op de harde schijf staan) . Ik vraag mij nu b.v. af hoe SGP omgaat met de rotatie bij opnamen met een maand ertussen. (Dat zou weleens een probleem kunnen zijn bij onvoldoende overlap en een DSLR)

Het maakt bij de GradientMergeMosaic uit of je ABCD of DCBA als volgorde gebruikt, vooral bij de “Overlay” methode. In dit geval koos ik uiteindelijk voor DCBA en de “average” methode.

Scroll to Top