Reply To: Scopedome project Knight Observatory.

Activity Forums Astrotechniek Sterrenwacht Scopedome project Knight Observatory. Reply To: Scopedome project Knight Observatory.

KeesScherer
Participant

De 10 Micron GM2000 HPS is in bestelling bij Jimmy en deze zal volgende week binnenkomen. In de Hobby-kamer heb ik de zuil alvast neergezet zodat de montering hierop getest kan worden terwijl de aannemer met de Scopedome bezig is. Nu ook alvast bezig met software installeren/configureren op de Shuttle (het zwarte kastje aan de zijkant van de zuil) met de nadruk op Sequence Generator Pro. Per Frejvall heeft een ASCOM driver voor de 10 Micron monteringen geschreven en Model maker, een programma om volautomatisch een 100 ster hemelmodel  voor de GM2000 te maken m.b.v. plate solving. Dit model wordt gebruikt in de montering zelf (dus niet in PC software) om in zowel Ra als Dec realtime correcties door te voeren. Ik vind het heel spannend om straks te testen met het synschroniseren van de Dome met de montering in SGP want ik ben er nog niet achter hoe dat in zijn werk gaat. Ik heb de domesoftware nog niet en ben benieuwd hoe SGP de aansturing naar de montering gaat doen via de ethernet verbinding (met de driver van Per) terwijl de computer in de montering zelf dan het hemelmodel gebruikt. Samen met de gekoppelde nauwkeurige GPS tijd informatie en de weerinformatie uit de Stickstation moet dan een richtnauwkeurigheid van 20 boogseconden gehaald worden en 0.6″ RMS zonder guiding.

Scroll to Top