Activity › Forums › Astrosoftware › Sequence Generator Pro › Sequence Generator Pro › Reply To: Sequence Generator Pro
Die had ik al, die gebruik ik om de PI van stroom te voorzien (verder niet interessant want USB3 wilt niet echt met de PI). De PI kan je forceren om ipv 600mA, naar ongeveer 1 a 1,2 A te zetten middels een simpel commando tijdens het opstarten (/boot/config.txt en dan usb_max_current=1 onderaan plaatsen). Dit zal denk ik nog wel een probleempje zijn als ik zwaar spul aan de focuser ga zetten, maar dat is weer een probleem voor de toekomst.
Groot voordeel van Windows in deze, ondanks alle oude drivers e.d., is wel dat het werkt.. uiteindelijk. :) KStars met INDI vind ik nog steeds erg prettig, daar werkt iets of wel of niet en valt er meer te puzzelen als er iets mis gaat, maar het mist zeker een aantal zeer handige zaken die SGP wel heeft en de GPhoto driver voor DSLR’s is gewoon niet je van het, te onstabiel. Wat ik ook erg prettig vind van SGP is dat het gewoon met RAW bestanden om kan gaan, ook voor previews en focus e.d. Kstars wilde hier FITS bestanden voor hebben. Dit betekent dus minder data om over te pompen en geen enkele aanpassing aan de oorspronkelijke data.