Betelgeuze verandert

Activity Forums (Citizen) Science Sterrenkunde Betelgeuze verandert

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #22991
    InFINNityDeck
    Participant

    Wellicht alweer oud nieuws voor de meeste van jullie, maar na het steeds zwakker worden van Betelgeuze, begint ze (hij?) ook van vorm te veranderen. Zelf heb ik gisteren nog een foto gemaakt, maar daar was niets op te zien: het was bewolkt… ;-)

    Wie weet, hebben we binnenkort spektakel (maar ‘binnenkort’ is een relatief begrip in kosmologische termen…). :-)

    Nicolàs

    https://www.dehilster.info/astronomy

    In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.

    #22992
    Frank_Teunissen
    Participant

    Ja Nicolas, die Betelgeuze houdt de gemoederen wel bezig. Hoewel de plotselinge en dramatische helderheidsverandering  in een kosmische oogwenk heeft plaatsgevonden, ben ik persoonlijk van mening dat de ster weer naar verloop van tijd toch weer hersteld.  Als het weer meezit, zal ik voor de zekerheid een mooi plaatje van deze ster schieten…✨✨✨?✨

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top